سبد خرید 0

کفپوش لمینت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 10 آذر 1399 در ساعت 23 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

کفپوش لمینت چیست؟

 

پارکت لمینت عمدتاً به عنوان نوعی کفپوش اقتصادی نصب می شود و هنوز جای خود را به عنوان یک کفپوش ارزان قیمت و کاربردی محکم نگه داشته است. آنها حتی به خانه های مرتفع تری نقل مکان کرده اند که در گذشته چیزی جز چوب سخت یا کفپوش چوبی مهندسی در آنها نصب نمی شده است. کفپوش های لمینت از هر زمان دیگری بهتر به نظر می رسند، عملکرد بهتری دارند و در زیر پا احساس بهتری ایجاد می کنند. همه این محبوبیت ممکن است این سؤال را ایجاد کند: در وهله اول کفپوش لمینت چیست؟

اصول کفپوش لمینت

کفپوش های لمینت یک پوشش کف ترکیبی اند که از یک پایه با تخته ای از خرده چوب تشکیل شده و توسط یک لایه تصویری و یک لایه سایشی شفاف کامل می شود. آنها یک نوع کفپوش محبوب برای محل زندگی در خانه ها، آشپزخانه ها، غذاخوری ها، اتاق خواب ها، راهروها و دیگر مکان هایی هستند که در معرض رطوبت زیاد نمی باشند.

کفپوش لمینت در سال 1977 توسط شرکت سوئدی Perstorp اختراع شد. این شرکت بعد از قرار دادن محصولاتش در معرض فشار شدید، گرما و مواد شیمیایی اتصال دهنده و سپس تبدیل نتیجه کار به پوشش های کف قابل استفاده، به فکر استفاده از ضایعات چوب افتاد. در آن زمان، بسیاری از تولیدکنندگان دیگر مانند دوپونت، منینگتون، آرمسترانگ و شاو هنوز کفپوش های چند لایه تولید می کردند.

کفپوش لمینت 

مزایا و معایب

جنبه های مثبت

     آسان تمیز می شود

     ضد خش

     برای خانه هایی که کودک دارند مناسب است

     ارزان نسبت به انواع دیگر کفپوش ها

جنبه های منفی

     رطوبت می تواند پایه کفپوش لمینت را متورم کند

     به راحتی تراشه می کند

     برای حمام یا اتاق خشکشویی مناسب نیست

کفپوش لمینت در مقایسه با سایر کفپوش ها

 

مشابه لمینت

متفاوت با لمینت

کفپوش وینیل

وینیل پسر عموی نزدیک لمینت است. قیمت آن رقابتی است، نصب آن برای خودتان آسان است و ظاهری مشابه دارد.

کفپوش وینیل انعطاف پذیر است، فقط حاوی ماده وینیل است و 100 درصد در برابر آب نفوذپذیری ندارد. کفپوش وینیل قبل از نصب نیازی به تطبیق پذیری در یک اتاق ندارد.

چوب جامد

کفپوش های چوب سخت و لمینت به خصوص از راه دور می توانند کاملاً شبیه به هم باشند. تکنیک های تصویربرداری با کیفیت بالا، برخی از کفپوش های لمینت را تبدیل به یک کپی از چوب سخت می کند.

چوب سخت 100 درصد چوب جامد است. لمینت فاقد چوب جامد است. چوب سخت جامد، ضخیم است و می توان بارها آن را سنباده زد. لمینت نازک است و هرگز نمی توان آن را سنباده زد.

چوب مهندسی شده

چوب مهندسی شده و لمینت هر دو پایه ای دارند که از چوب ساخته شده است. به خصوص در لمینیت های برتر، هر دو محصول می توانند به طرز چشمگیری شبیه به هم باشند.

چوب مهندسی شده دارای پایه تخته سه لا است که روکش آن 100 درصد چوب واقعی است. لمینت هیچ کدام از قسمت های تخته سه لا و روکش چوب واقعی را ندارد.

سنگ طبیعی

مانند مقایسه چوب سخت با لمینت، کفپوش های لمینت سطح بالاتر می توانند شباهت زیادی به سنگ داشته باشند.

کفپوش لمینت فاقد اجزای سنگی است. سنگ سخت، جامد و ضخیم است. لمینت انعطاف پذیر، شکستنی و نازک است.

 

آیا نمی توانید بین وینیل و لمینت یکی را انتخاب کنید؟

در اینجا 7 موردی که باید در مورد کفپوش لمینت و وینیل بدانید، آورده شده است.

1-    وینیل 100 درصد از پلاستیک و لمینت 99 درصد از چوب ساخته شده است.

2-    در تماس با وینیل احساس سفتی و سرما می کنید. لمینت گرمتر بوده و برای پای برهنه بهتر است.

3-    وینیل در برابر نم و رطوبت مقاوم بوده و برای آشپزخانه و حمام عالی است. لمینت خیلی این گونه نیست اما همیشه بسیار شیک تر است.

4-    تخته های وینیل به آسانی نصب می شوند. لمینت باید توسط اره مناسب سازی شود.

5-    قیمت وینیل اغلب مناسب است. لمینت گران تر است.

6-    ارزش فروش مجدد را در نظر بگیرید. خریداران لمینت را ترجیح می دهند اما در مورد استفاده از وینیل در حمام و آشپزخانه سؤال نمی پرسند.

7-    آیا کفپوش دوستدار محیط زیست می خواهید؟ لمینت تجدیدپذیر است. بسیاری از انواع وینیل شامل موادی با میزان پایین انتشار هستند.

مواد موجود در کفپوش لمینت

به کفپوش های لمینت گاهی کفپوش چوب لمینت نیز گفته می شود، هرچند که فقط از دو لحاظ محصولاتی چوبی هستند. ابتدا، پایه کفپوش لمینت از ذرات چوب خرد و فشرده شده تشکیل شده است. دوم، قسمت بالای آن به دلیل وجود لایه دقیق تصویری، از شکل ظاهری چوب واقعی برخوردار است. (در اصل یک عکس کاملاً خوب از چوب است که در یک لایه سایشی واضح و با دوام محصور شده است)

ذرات چوب جمع شده تحت فشار زیادی قرار می گیرند تا ورق تشکیل شود. این ورق ها دارای تصویری واقع گرایانه از چوب یا سنگ که به قسمت فوقانی اضافه شده هستند و این تصویر با یک لایه سایشی پوشانده شده است. لایه سایشی، یک ورق پلاستیکی با دوام، نازک و شفاف و قسمت اصلی بین لایه های ظریف تحتانی و عناصر خارجی مانند رطوبت، اشعه UV و خراش است.

    لایه پوششی: کفپوش لمینت یک لایه سطحی از دو ورق نازک کاغذ آغشته به ملامین است. این قسمت بالاترین لایه رویی و یک نوع ورق پلاستیکی سخت و شفاف است که در برابر صندلی ها، کفش های پاشنه بلند و سایر عناصر آسیب رسان معمولی قابل نفوذ نیست.

    لایه تصویری: حتی در صورت مشاهده کفپوش لمینت از نمای نزدیک نیز می تواند واقع بینانه به نظر برسد. این به دلیل وجود تصویر با کیفیت از چوب واقعی در زیر لایه سایشی است.

    لایه پایه (هسته): در زیر عکس طرح چوب، حدود نیم اینچ کامپوزیت تراشه چوب قرار دارد. هر نوع محصول تراشه چوب ذاتاً در معرض آسیب آب است. پایه کفپوش لمینیت از نظر ابعاد پایدار در نظر گرفته می شود، اما فقط تا حدی خاص. در برابر مقداری آب می تواند مقاومت کند، اما فقط درصورتی که این آب به سرعت خارج شود.

روش نصب

کفپوش لمینت همیشه به عنوان کفپوش شناور نصب می شود. با این روش تخته های کف به یکدیگر متصل می شوند اما به زیر طبقه متصل نمی شوند. کفپوش لمینت مانند کفپوش چوب سخت جامد نصب می شود، زیرا آنها از نوع زبانه ای و شیاری تغییر یافته در صفحات اتصال هستند. با این وجود برخلاف کفپوش چوب سخت که معمولاً به نصب حرفه ای نیاز دارد، نصب کفپوش های لمینت برای خودتان بسیار آسان است و فقط با ابزار اصلی انجام می شود.

لمینت همیشه به عنوان کف شناور نصب می شود. این بدان معناست که از نظر نصب لبه ها به سختی چوب سخت یا چوب مهندسی شده نیست. با استفاده از روش کف شناور، شما ابتدا لایه زیرین ارزان قیمت را پهن کرده، زیر لایه را به هم چسب زده و سپس تخته های لمینت را روی سطح قرار می دهید. از آنجا که تخته ها از یک قطعه به قطعه بعدی متصل می شوند و یک واحد منفرد سنگین را تشکیل می دهند، نمی توانند به اطراف بلغزد.

تخته های کفپوش لمینت، بسته به نوع خرید شما، یا بهم متصل می شوند یا بهم چسبانده می شوند. روش ضربه محکم و ناگهانی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد تحت نام های مختلفی از قبیل تاشو و درازشونده یا تاشو و قفل است. برخلاف نازک کاری های زبانه ای و شیاری که در چوب سخت جامد استفاده می شود و در آن یک تخته به صورت جانبی به داخل تخته مجاور می لغزد، روش آمیختن و چسب با دو تخته متصل به شیارهای بیرونی و زاویه دار با یکدیگر شروع می شود. در مرحله بعدی، یک تخته تا می شود تا به همان اندازه تخته همراه آن صاف شود. این مکانیزم تاشو باعث می شود تا دو تخته به طور نامحسوس به هم نزدیک شوند، پیوند محکم شود و از حرکت آب جلوگیری شود.

زیر طبقه و زیرانداز

مانند تمام کفپوش ها، کفپوش های لمینت نیز به یک زیرلایه خوب نیاز دارند. لایه زیرین نمدی یا فومی بین کف و لمینت قرار دارد و دو سطح را جدا می کند و مکان نرم تری ایجاد می کند. در بعضی موارد هنگامی که زیرلایه کافی نیست، ممکن است یک لایه زیرین از جنس تخته سه لای نازک در بالای قسمت زیرین و زیر لایه کف هم نصب شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()